sunnuntai 23. elokuuta 2009

Mistä tätä tavaraa oikein siunaantuu?

Tämä on niin masentavaa. Vaikken mielestäni osta mitään turhaa enkä edes "harrasta" shoppailua (siis ainakaan omasta mielestäni) niin kyllä tätä rojua piisaa. Yritän kavereiden kautta ja huutiksessa päästä eroon kaikesta ylimääräisestä mutta jotenkin tavara vaan lisääntyy. Lasten vaatteista yritän hankkiutua eroon saman tien kun jäävät pieneksi/käyttämättä, samoin omat vaatteet lähtevät aika hanakasti kiertoon, jos niitä ei ole tietyn ajan kuluessa käytetty. Mutta en ole tarpeeksi nopea, ts. ei ole aikaa paneutua asiaan.

Nytkin olen mukamas laittanut Luksun liian pienet kiertoon, mutta toinen mokoma odottamassa. Inka on myös kesän aikana kasvanut raajoista pituutta niin, että kaikki hihat ja lahkeet ovat lyhyitä. Kyllähän sitä uutta ostaisi muttei ole tilaa niitä säilöä.

Siivoilin tietokoneen kuvakansiota ja tajusin, että mulla on "Blogi" -kansiossa lähes kaksisataa kuvaa. Siis olen tohkeissani kuvaillut välillä järjettömiltäkin tuntuvia asioita mutten ole ehtinyt blogata niistä. Eihän niitä voi poiskaan heittää kun olen kuvaamisen vaivan nähnyt. Siirrän ne tänne, jotta saan koneelle tilaa. Ja pahoittelen jo etukäteen, nyt tulee spämmiä;)

10 kommenttia:

  1. samaa tavaran kertymistä täälläkin ihmetellään. Mun oma vaatekaappi on liian täynnä, mutta en saa siivottua sitä. Pitäs varmaan pistää joku pihakirppis pystyyn:)

    VastaaPoista
  2. Sama ongelma täälläkin. Minuakin ärsyttää käyttämätön tavara ja haluan siitä eroon. Mies vaan pitää minua hulluna, kun tasaisin väliajoin ahdistun ylimääräisestä tavarasta ja alan raivokkaasti kantaa sitä autotalliin/varastoon (myytäväksi/annettavaksi) tai roskiin. Homma tahtoo vain jäädä siihen, että ne kasat vain kasvaa, eikä kukaan hoida niitä eteenpäin sieltä varastosta.

    Nyt olen kahden vaiheilla varaisinko ensi viikonlopuksi ihan kirpparipöydän, jos jollekin kelpaisi nuo tavarat. Pitäisi, mutta en tiedä jaksaisiko.

    VastaaPoista
  3. Niinpä! Lapset vaan kasvaa niin vauhdilla, että on aina tsiljoona pieneksi jäännyttä vaatetta, vaikka kuinka niistä pyrkisi nopeasti eroon. Vauvalla se vasta hurjaa onkin. Koosta 50 kokoon 74 viidessä kuukaudessa, jippiajee.

    Tavaramäärä pysyisi kuulemma hallinassa, kun yhden yhden kotiin tuodun tavaran (vaatteen?)vastapainoksi veisi kaksi pois. Mitenköhän käytännössä onnistuu..

    VastaaPoista
  4. Jos edes yhden veisi pois, kun yhden uuden tuo sisään.... siinäpä tavoitetta.

    VastaaPoista
  5. Saman kanssa painin! Projektina on uusia työ/vierashuone niin että saamme pitkän rivin liukuovikaappeja, mutta ennen sitä on pakko hioa parketti joka on tuhoutunut pyörällisen työtuolin alla.
    Olen huomannut että en jaksa pyörittää tuota huutisrumbaa. Onneksi minulla on lastenvaatteille vakkariostaja, mutta olisi paljon muutakin tavaraa. Suurimpana ongelmana koen aikamoisen määrän merkkilaukkuja, joista on vaikea päästä järkevästi eroon. Huutis ei onnistu, koska siellä on niin paljon feikkejä ja vain halpismerkkilaukut menevät kaupaksi (vrt. Guess ja kanvaasi-Burberryt). Kirppiksellä voi saada korkeintaan 50 euroa/laukku, ihmisilä ei ole niin isoja rahoja mukana. Ja viimeisenä merkkikamaa myyvä second hand-kauppa, laukkuja siellä myynnissä keväästä lähtien, eikä ollut kuulunut mitään että kaupaksi olisivat menneet.
    Aion kokeilla vielä Mankkaalla olevan itsepalvelukirppiksen!
    Olisi ihanaa kun tavaraa ei näkyisi "missään", eli kaiken saisi kaappeihin, aah.

    VastaaPoista
  6. Nina, laitapa oma huutislinkkisi tänne;-)
    mä veikkaan, että pääset turhasta tavarasta eroon alta aikayksikön; ja varmasti hyvään hintaan vielä.

    Mä tykkäisin ostaa luotettavalta myyjältä, ja näin blogien kautta "tutulta". Katrilta olen huutanut aivan uudenveroista vaatetta ja ollut super tyytyväinen ostaja!

    ps. ja todella kiva lukea sun postauksia, sä olet ollut ahkera. Ja anna palaa vain niiden kuvien kanssa, kyllä maailmaan kuvia mahtuu =D

    VastaaPoista
  7. Upea tapa päästä kuvista eroon! Kyllä me jaksetaan katsoa!

    Tosiaan, Nina, laita vaikka huutistunnarisi tänne, niin saat varmasti tavaraa kaupaksi. Samoin Gloria. Ja Gloria, ilmoittele vaikka mun blogiin, milloin viet Mankkaalle! Ostan sun laukut pois;)

    Mulla oli lastenvaatteille vakkariostaja, mutta nyt ostajan lapsi on kasvanut meidän kokonumeroista ulos. Oma vakkarimyjäni taas muutti/muuttaa nyt ulkomaille (Gloria, saattaa olla tyttäresi luokalta), ja sekös harmittaa. Ei heitä, mutta minua, uudenveroisia merkkivaatteita maailmalta.

    Ninalle vielä, että sun postausten takia meidänkin vessoihin tulee Vippit:)

    VastaaPoista
  8. tiedän ninan tunnarit mutta kertoo varmaan itse jos haluaa. vinkiksi sanon että ninan kirjoitustyylin ja kohteet tunnistaa hyvin blogia seuraamalla;-)

    t. vakiostaja

    VastaaPoista
  9. Minäkin olisin kiinnostunut Ninan kamasta (vaikka sitä on siis omastakin takaa liikaa) ja Gloria laukkuja voisin kans tulla ostamaan, jos Mankkaalle viet. Kerrothan siis milloin viet, niin päästään sinne niitä kilvan ostamaan.

    VastaaPoista
  10. Tuo huutis on aika työläs, myönnetään. Mulla on (vakiostajien kannalta) ikävä tapa listata kamoja tiputellen. Ei vaan ole aikaa tehdä listauksia kertarysäyksellä.

    Toisaalta olen tehnyt tuostakin lähes taidetta, mulla on selkeät logistiikkajärjestelyt. Mun ei tarvitse itse olla edes kotona, vaan tavarat on niin preussilaisessa järjestyksessä, että muutkin osaavat ne toimittaa eteenpäin;)

    Tunnus on noolia.

    VastaaPoista