lauantai 22. lokakuuta 2011

Tyllihame


Tulossa juhlakausi. Tarvitsen uuden mekon. Tai haluan hame/toppi yhdistelmän.

Tässä voisi olla potentiaalia. By Malene Birgerin mekkoa en kuitenkaan tuollaisenaan halua, yläosa ei sovi minulle. Mutta tuo alaosa on kaunis. Väri on kovin trendikäs, mutta ei ehkä aikaa kestävä. Minulla on yksi vastaavan mallinen hame mustana, mutta se on jotenkin ”kulunut”, tai sitten olen vaan käyttänyt sitä liian monta kertaa. Hameen materiaali on silkkiä ja siinä on ohut (silkki?)vuori.

Kaapista löytyisi siis yksi nuden värinen silkkitoppi, jota olen käyttänyt tuon mustan hameen kanssa.

Tuollaista hametta ei varmaan valmiina löydä, vai mitä oletteko nähneet jossain?  Ei siis tarvitse olla tuo väri, muukin epä-musta käy. Ehkä voisi käydä katsomassa esim. Valkoisesta Elefantista. Jos sellaista en löydä, niin täytyy teettää. Olenko oikeassa, että siinä on jokin ohuempi tyllikangas päällä ja alla sitten silkkiviritelmä?

Malenen sivuilta löytyi toinenkin kiva, vähän erilainen hame. Tämä on vaan aika lailla armottomampi malli. Nuo ihme rimpsut tuossa edessä, korotavatko vai peittävätkö? Ja takana niitä rimpsuja vasta onkin. Mutta juhlissa saakin olla.

Ehkä mä unohdan tuon alemman,
näyttäisin taatusti se päällä makkarankuoreen
ahdetulta pingviiniltä.
Kuvat täältä.

7 kommenttia:

  1. Ja mä haluan tuon mallin kropan! Helppohan se olis, tuollaisen päällä näyttää kaikki niin hyvältä :-/

    Mutta asiaan. Siis mun ei-niin-minkäänlaista-tietoa-arvaukseni kyllä sanoisi, että tylli on sellaista kovempaa materiaalia? Siis sitä mistä nuo pikkutyttöjen tököttävät prinsessamekot on tehty? Olisiko tuo matsku jotain sifonkia??

    Henk.koht tykkään enemmän ylemmästä. Alemmasta tulee vähän mieleen joku Tuulenviemää meets Gootti... :-D

    VastaaPoista
  2. Ei tartte saivarrella, sifonkia mä just tarkoitin;). tylli - sifonki - kuka niitä laskee...

    Ja mitä vikaa on tuulenviemässä ja gooteissa? Okei, myönnän, tuo takaosa alemmassa hameessa on aika mielenkiintoinen. Mutta hameen malli olisi kiva. Ylemmän koltun hameosa on melko paljon armollisempi.

    Mutta thanks, nyt mä tiedän mitä tilaan, silkkiä ja sifonkia:)

    VastaaPoista
  3. Minulla on kaapissa tuon ylemmän mekon värinen pitkä mekko. Viimeksi se on ollut käytössä vuosia sitten, mutta taitaisi olla nyt ihan trendikäs, jos mahtuisi päälle. Taitaa jäädä odottamaan ko. värin seuraavaa tulemista ;)

    VastaaPoista
  4. Heips,
    ööh, ei ainakaan sifongin alle mitään tylliä. Tai jos aijot niin hääpukuliikkeeseen sitten ja mieluiten siinä asussa alttarille asti :D
    Ylempi mekko/hame ihan jees, liian avonainen olisi minulle tuo yläosa...
    Alempi musta hame käy, joskin melko runsaan oloinen :)

    Oli pakko huudella :D Onnea etsintään!! Vinkkejä ei ole valitettavasti antaa tässä kohtaa, joudun vain tarjoilemaan Tuttelia tämän vuoden pikkujoulujen aikaan ;)

    -Suvi Tre-

    VastaaPoista
  5. Itse oon teettänyt Muotikuussa sellaisen aikuisen polvipituisen tyllihameen (siis kovaa tylliä), joka menee niin valkoisen kauluspaidan, neuletakin tai juhlavamman topin kanssa. Sillä oon vedellyt jo kolmisen vuotta suht sujuvasti.
    Noista kahdesta: ylempi parempi :)
    T: Emmppu from Citymami
    (En pääse kirjautumaan ja tulen samalla kaapista ulos. Oon lukenut blogiasi jo tosi pitkään, mutta ollut aina ihan hiljaa (until now) ;)).

    VastaaPoista
  6. Sanna, mä luulen, että väri kelpaa vielä ensi vuonnakin:)

    Suvi, tarkoitin että silkki alle ja tuo sifonki päälle. Kiitti!

    Emppu, joo taidan painella suoraan Elefanttiin tai Muotikuuhun, saa sitten mittojen mukaan. Ja kiva, että kommentoit:)

    VastaaPoista
  7. On olemassa pehmeääkin tylliä, ei kaikki tylli ole tärkättyä. Ihan joka Eurokankaasta kovittamatonta tylliä ei tosin löysy. Mutta hyvinkin tuo mekko voi olla tyllistä tehtyä.

    VastaaPoista