maanantai 3. lokakuuta 2011

Caesar kanalla



-         Kanaa naturel. Ehdottomasti naturel, ei mitään hunajamarinoitua scheissea. Maustetaan suolalla ja pippurilla.

-          Salaattia oman maun mukaan.  Ihan perus jäävuorisalaatti käy vallan mainiosti.

-         Parmesania lastuina. Parhaat parmesanit ovat paloina, mä olen laiska (=liian nälkäinen raastamaan) ja tyydyn valmislastuihin. Mun mielestä parhaat lastut ovat Bertozzilla.

-         (Krutonkeja. Kuuluvat periaatteessa caesar-salaattiin, meillä ei käytetä. Ja kun puoli kansaa karppaa, niin tuskin heilläkään.)

-         Caesar -kastike. Kaiken a&o on hyvä kastike, kätevimmät tekee itse, kaupasta löytyy varsin kelpo valmiskastike: Wishbone Creamy Caesar (sivuilta on varsin pätevänoloisia reseptivinkkejä). Tai löytyi, nyt en ole kuukauteen löytänyt sitä mistään, en Herkusta enkä K-kaupoista. Toimitusvaikeuksia? Korvaajaksi Stockan oma caesar-kastike, ei yhtä hyvää kuin Wishbone, mutta parempaa kuin muiden valmistajien.


      Valmistuu suht nopeasta ja vie ainakin naisihmisiltä myös nälän. Meillä kundit lisäävät täyttävyyttä nauttimalla kyytipojaksi paahdettua pitaleipää. Olen joskus kysynyt, että eikö patonki sopisi paremmin? Ei kuulemma sovi. Makunsa kullakin.



Helppoa ja hyvää, Ninakin osaa.

5 kommenttia:

  1. Siis mä vaan niin tykkään tästä sun blogista, sun kirjoitustyyli ja asenne on loistava :)

    Mä oon sun kanssa ihan eri elämänvaiheessa, mut tää sun blogi on yks parhaimmista. Palaan aina uudelleen ja iloitsen uusista postauksista.


    -vee

    VastaaPoista
  2. Mun herkkuu ja koska meillä maalla on kastikevalikoimat surkeat, niin oon tanskalaista caesar-kastiketta, en kyllä muista nimeä. Pitääkin testaa noi amerikkalaiset versiot, kun eteen sattuu. Mä välillä vaihdan kanan rapuihin tai vuohenjuustoon.
    Katri joka ei pääse kirjautumaan

    VastaaPoista
  3. Tätä tehdään meillä huomenna, kiitsa kamu!! On nääs mun kokkausvuoro.

    VastaaPoista
  4. Helppo ja hyvä. Meals ;) Varsinkin jos Wishbone loppu.

    VastaaPoista
  5. -vee: Kiitos:) Tule ihmeessä uudestaan!

    Katri, se kana ei tosiaan ole must. Lapset (vaikka melkein mitä tahansa syövätkin) eivät suostu vuohenjuustoon. Ja katkaravun syöntiä joudun säännöstelemään, joten säästän ne toast skageniin.

    Tiksu, ole hyvä:)

    Viidenaiti, en ole voinut syödä Mealsin versiota useampaan vuoteen. Tuli överit, ihan puistattaa ajatuskin.

    VastaaPoista