perjantai 23. huhtikuuta 2010

Tennarit

Sain tänään uudet valkoiset tennarit. En todellakaan ollut menossa tennareita ostamaan, tai kenkiä ylipäänsä, mutta näin siinä taas kävi.






Valkoiset Kedsit löytyvät ennestäänkin mutta tämä on varustellumpi malli, ergonomiset pohjalliset vakiovarusteena. Jäin siinä kenkiä sovittaessa miettimään, miksi ylipäänsä olen ostanut Supergan tennareita, ne eivät ole läheskään yhtä hyvät jalassa. Lähinnä jäykät ja painavat. Superga on ehkä yksi niistä brändeistä jossa olen mennyt halpaan, tai jossa markkinointiosasto on osannut hommansa. Ei Supergat huonot ole, mutta parempiakin löytyy.



Ostopaikkana luottoliikkeeni. Helppo kaltaiselleni laiskanpulskealla toimistorotalle. Erittäin miellyttävää palvelua. Olen käynyt Nectarinessa sen reilun 20 vuotisen historian alusta asti. Ensin äitini seurana ja sitten ihan ittelle.

Edit.
Kuva pohjallisesta. Muotoiltu on.

5 kommenttia:

  1. Millaiset nuo on lestiltään? Ergonomiset pohjalliset kuulostaa hyvältä. Tarvitsisin omaan räpylääni hyvät tennarit.

    Nectarinessa kävin joskus aikaisemmin useamminkin, kun silloinen työpaikka oli lähistöllä. Pidin paikasta kovin, mutta nykyisin tulee harvemmin käytyä. Pitäisi varmaan piipahtaa taas joskus.

    VastaaPoista
  2. Mulla on se perusmalli ilman nauhoja, onkohan niissäkin joku ergonomia juttu.

    Supergaa Lottikselle katsoin ja aika kovana pidin hintaa kangaskengälle ja tosiaan painavat olivat, mutta ulkonäkö kaunis.

    VastaaPoista
  3. Ihanat! Voisitko kiltti tarkistaa kenkälaatikosta mallin numeron, mikä numerosarja tmv. siinä on?

    Mä olen fanittanut Kedsejä siitä asti kun urani "kenkäsalongissa" alkoi. Ainoa poikkeus,milloin en voinut noita käyttää oli raskausaika. Suomessa myytävät olivat liian kapeita turvonneisiin jalkoihini.
    Perusmallit nauhalla tilasin viime kesänä Asokselta, ja toivottavasti niitä tulee sinne täksikin kesäksi myyntiin. Valkoiset tossut kun pesee,niin se keltainen liima valuu aina ikävästi sieltä saumoista;mutta silti; valkoiset ovat valkoiset!

    Eikä ne Supergat missään nimessä huonoja tossuja ole. Miehet tykkäävät niistä, ne ovat "maskuliinisemmat" ja silti tyylikkäät vrt. moniin muihin merkkeihin. Vaan jos muistelen, kumpia tossuja myytiin aikoinaan enemmän,niin melkein fifty-fifty se meni. Luonnonvalkoiset Supergat ja valkoiset Kedsit olivat ne myydyimmät värit silloin lähes 15v. sitten;-)Suomeen taidetaan tuoda vain yhtä lestin leveyttä noita Superga:n tossuja ja ainakin mulle ne ovat liian leveät, mutta tiedän monia tyylikkäitä naisia jotka eivät jalkaansa laittaisi muita kuin niitä!

    VastaaPoista
  4. Sanna, lesti on aika normaali. Mulla on normaali lesti, enemmän kapea kuin leveä, ja lestissä olisi tilaa leveyssuunassa.

    Anni, mulla on myös perusmalli ja niissä on ihan tavallinen pohjallinen. Ei paha sekään. Ehkä tuo Supergan lesti on vaan liian leveä mulle. Ja onhan se aika jäykkä.

    Aamunkukka, boksissa lukee HS CVO White. Löytyisikö sillä? Ja onhan Superga tyylikäs, mutta tyylikkyydellä ei ole mitään tekemistä mukavuuden kanssa;)

    VastaaPoista
  5. Juu, kyllä tuolla löytyy;-) Kiitos!

    VastaaPoista