sunnuntai 13. maaliskuuta 2011

Nopeaa ja tehokasta?

Sain äidiltäni lahjaksi (mitäpä ei äiti lapsensa eteen tekisi) tämän vuoden alussa ilmestyneen Naisen Treenikirjan. Kirja itsessään on ihan perusmättöä, jos yhtään olet liikunnan saloihin perehtynyt, niin tämä ei tarjoa kovinkaan paljoa uutta. Mutta jos perusteetkin on vähän hakusessa, niin suosittelen lukemaan kirjan läpi.


Vaikka itse kuulun ekaan ryhmään, niin jotain kirjasta tarttui. Kahvakuulatreeni. Olen kyseisiä kapistuksia kauppojen hyllyillä nähnyt, mutten niihin sen kummempaa huomiota kiinnittänyt. Kirjan luettuani innostuin kuitenkin ostamaan itselleni kahvakuulan. Ihan dorkalta hommaltahan tuo kuulostaa, mutta juju onkin nopeassa ja tehokkaassa treenissä.


Perustreeniin kuuluu viisi liikettä, kolme kiekkaa, 15 toistoa. Koko kehon läpikäymiseen menee siis 20 minuuttia. Etuheilautus nostaa sykettä sen verran reippaasti (ainakin mun kunnolla), että erillistä lämmittelyä ei tarvita. Tää on niin mun juttu! (Sikäli kun toimii). Olen nyt treenannut kaksi kertaa kuulalla ja ainakin lupaavan kipeä olen kummankin treenin jälkeen ollut.

5 kommenttia:

  1. Meillä Lassi on myös puhunut kahvakuulan puolesta. Vaikuttaa tehokkaalta - aikataulu siis:). Paljonko nuo maksavat?

    VastaaPoista
  2. Miehellä on kuula, mutta se on alkuinnostuksen jälkeen unohtunut jonnekin. Se taitaa olla kuitenkin minulle liian painava. Kuinka painavalla kuulalla treenaat?

    VastaaPoista
  3. Tanja, mä todellakin toivon, että tämä on tehokasta ja nopeaa. Mun kuula maksoi kolmekymppiä, hinnat menevät koon mukaan. Mulla kasikiloinen. Ja jossain cittarin mainoksessa näin halvemman, matsku oli siinä eri. Kahden-kolmenkympin vaiheilla ne hinnat liitää.

    Sanna, mä luulen, että miehen kuula on sulle liian painava. Tuon kirjan mukaan naisille sopiva aloituspaino on 4-12 kiloa. Nelikilonen on varmasti liian kevyt, pienten lasten äideillä on sen verran perusvoimaa ihan lasten nostamisestakin. Myyjä yritti myydä mulle kymppiä, mutta se tuntui liian painavalta. Olen ronskimman näköinen kuin todellisuudessa olen;).

    Noissa naisten kuulissa (kevyemmissä) on yksi huono juttu, kädensija on niin kapea ettei mun kasikokoiset kädet meinaa mahtua kunnolla. Mulla on siis isompi kämmen kuin monella miehellä mutta voimaa ei luonnollisesti niin paljoa.

    VastaaPoista
  4. Iiks- liian kapoisia nuo kahvat. Varo, ettei ote lipea ;)

    Kasia suosittelen alkuun naisille. Isommilla saattaa rikkoa itsensä ennen kuin on saanut tekniikat kohdalleen... hetki menee yleensä perehtyneiltäkin ennen kuin hiffaa, ettei kuulaa ei liikuteta käsivoimilla vaan kropalla.

    Kevättä ilmassa kun on kumisaappaatkin esillä ;)

    VastaaPoista
  5. Kuula on eteisen kaapissa jemmassa meidän nallelta. Saisi melkoista tuhoa aikaan sillä. Enkä tietenkään unohda sitä sinne;).

    VastaaPoista