sunnuntai 17. maaliskuuta 2013

Onni on

Auringonpaiste. Ja puhdas auto*. Auringonpaisteessa kiiltävä puhdas auto. Kyllä kelpaa. Hetken aikaa.

Tänään sain auringonpaisteen lisäksi toisen bonarin: kaksi tuntia vapaata aikaa. Painelin ytimeen, ensin ystävän kanssa brunssille ja sitten vielä kauppoihin pyörimään. Voi kuinka mä olenkin kaivannut, auringonpaisteessa kylpevää Helsinkiä. Ja sitä omaa aikaa. Vaikka vaan sen kaksi tuntia, sekin riittää. Seuraavan kerran vapaata on juhannuksena, ehkä mä jaksan tällä sinne asti.


Ehdittiin pitkästä aikaa pyörimään Galleria Esplanadiin. Tiesittekö, että sinne on avattu River Woodsin myymäläFilipalla meni melkein tunti, joten COS:lle jäi aikaa vain vajaa 10 minuuttia. Mitään en ehtinyt sovittamaan, mutta nämä menevät sovittamattakin. Mulla on tuo sama neule myös mustana, yksi talven käytetyimmistä vaatteista.



Neuleen alle ostin pitkähihaisen slimmin paidan. Siinä on käsittelemättömät (sori termit hukassa, niitä ei siis ole ommeltu) hihansuut ja helma, vähän epäilyttää miten käyttäytyy pesussa.



* Ostin Grouponin diilin kauttan auton käsinpesun ja sisäpuhdistuksen. Kaikki toimi moitteetta, ajan sain silloin kun halusin ja lopputulos oli sitä kuin halusin. Tosin sain moitteita, että mun pitäisi pitää autostani parempaa huolta. "Kun sulla on tällainen uusi laatuauto (ihan normi auto, eikä mun käsityksen mukaan reilu 2-vuotias ole uusi) niin sitä pitäisi kohdella paremmin, niin arvokin säilyy paremmin. Ei saa käyttää harjapesuissa, pintaan tulee naarmuja, katso nyt, katso." Ja sitten se pakotti mut kyykkimään ja kyttäämään pitkin auton helmoja, niitä naarmuja. "Ja ruostetta tulee, jos ei vahaa taiwhatever ja mäkämäkämäkä." Joojoojoo, samaa kuulen kotona. Ja mistä se heebo voi tietää, kuinka kiivaasti mä autoani poljen? Varmaan arvasi siitä syljen määrästä tuulilasin sisäpuolella "menkää nyt saatana, että muutkin ehtii..." Emmä nyt ehdi ja sitäpaitsi tämä menee kohta vaihtoon jajaja. "Me voidaan tulla hakemaan se ja palautetaan sitten vahauksen jälkeen." Ai no siinä tapauksessa, varataan aika samantien.

Kundi tajusi miten homma toimii. Olen usein ennenkin käyttänyt nimenomaan autopesudiilejä ja homma on toiminut kuten pitääkin. Tämä oli kuitenkin ensimmäinen kerta, kun diilintarjoaja tajusi mainostaa muita palvelujaan. Olenkin usein pohtinut, että miksi myydä palveluja alle katteiden, jos ei edes yritä saada asiakasta tulemaan toista kertaa.

4 kommenttia:

  1. Siis mitä, tosissaanko vasta juhannuksensa seuraava vapaa, ei kai nyt sentään?!

    Mulla on toi sama COSin aluspaita (ylläri), eikä ole mennyt normipesussa miksikään. Vielä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä vaan, ihan normia. Kevät täyttyy tammikuussa ja syksy vastaavasti syyskuussa. Täytyy vaan yrittää luovia:)

      Hyvä ettei mennyt. Meidän mekkoa en liikkeestä bongannut, tosin en kauhean tarkkaan ehtinyt tutkimaan valikoimaa.

      Poista
  2. Olen käyttänyt erilaisia diilejä paljon, viime aikoina tuntuvat vain huonontuneen tai ainakaan minua kiinnostavia diilejä ei pahemmin ole ollut.

    Huonoin esitys oli Adamsissa, jossa sinänsä oli ihan hyvä ruoka. Alku- ja pääruoan välillä kului 45 min, jona aikana yhteenkään ravintolan pöydistä ei tullut mitään annoksia, vaikka asiakkaitakaan ei ollut paljoa. Kaksi tarjoilijatyttöä ei käynyt keräämämssä tänä aikana pöydistä astioita tai kysymässä haluaisimmeko tilata juotavaa. Mitään lisätilauksia ei kyselty, saati että olisi yritetty esim. kahvia kaupata jälkkärin kylkeen.

    Jäin taas ihmettelemään, kuinka helppoa olisi olut tehdä lisäkauppaa. Itse olisin tilannut toisen lasin viiniä ja kahvin, jos olisi vain vaivauduttu kysymään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, samoja kokemuksia olen kuullut muiltakin. Samaa taitaa aika moni ihmetellä.

      Mä olen siis ostanut lähinnä noita autopesupalveluja, joskus myös ravintoladiilejä (mutta niissäkin vain niitä jotka ovat entuudestaan tuttuja). Ja ruokakassin ostin kerran, se toimi hyvin.

      Poista