maanantai 11. kesäkuuta 2012

Luomukosmetiikkaa nelikymppiselle?

Tekisi mieli kokeilla luomukosmetiikkaa laajemminkin. Olenhan tiedostava kansalainen.Ts. mulle voi myydä mitä tahansa "luomuna" ja maksan siitä iloisena nelinkertaisen hinnan luomuttomaan verrattuna. Mutta en tiedä mistä aloittaa. Tarjontaa on noviisille jo liiankin kanssa. Osaatteko auttaa? Unohdetaan Hausckat ja Weledat. Haluan jotain muuta. Kauniit purkit ja epä-luomumainen tuoksu plussaa.



Ostin Oliv':n anti-wrinkle voiteen aikuiselle iholle.
Oikein positiivinen yllätys muutaman käyttökerran jälkeen.
Tuoksukin on ihan ok, ei tule fiilistä,
että hieroisi koiranp..kaa kasvoilleen.

Mitäs muuta mä kokeilisin?
Jatkanko Oliv':lla vai onko parempia ideoita?

15 kommenttia:

  1. Nyt täytyy kyllä sanoa, että tuosta osa-alueesta mulla ei ole juurikaan kokemuksia. Muistaakseni jotain suihkusaippuaa ja käsirasvaa joltakin luomumerkiltä olen kokeillut, enkä edes muista nimeä. Ihan hyviä olivat muttei tullut hankittua lisää.

    Kaikista parasta on nuo mielikuvia ja tunteita herättävät myyntipuheet.. "Rauhallisesti suojellun laakson lä pi virtaava, kirkasvetinen Clarée-joki on aina säilyttänyt salaisuutensa.." :-D

    No, ei ne muidenkaan kosmetiikkamerkkien ylisanat 200% runsaammista ripsistäkä sen parempia ole.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heräsin asiaan, kun yksi päivä huomasin, että meillä lähes kaikki kodin puhdistusaineet mahdottoman ekologisia (kun niissä on kivemmat pullot:)). Samoin saippuat ja systeemit menee tähän kategoriaan, kai?

      Mä olen tullut siihen tulokseen, että selektiivinen kosmetiikkateollisuus on kusettanut mua vuosikausia, joten päätin vaihtaa markkinoita. Kaikki "lääketieteelliset" uppoaa muhun kuin sula vaha, niiden on pakko olla hyviä. Ja Filorga ja Bioeffect ainakin toimivat, samoin pari jenkkimerkkiä. Nyt olisi Nina mentävä rako näille ekotuotteille:)

      Poista
  2. Olen ostellut matkoilta joitain luomukosmetiikkatuotteita, ihan kauniiden pakkausten takia... Eli mitään konkreettisia vinkkejä ei valitettavasti ole.

    VastaaPoista
  3. Mä olen kanssa ihan pihalla noista vai lasketaanko esim. Ole Henriksenin tuotteet mukaan? Ovat kuitenkin luonnontuottteita ja niistä mä tykkään, hinnasta en niinkään

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en tiedä lasketaanko sitä? Onko se sertifioitu? Lasketaan ne. Mun yksinäinen herne taas seilaa tuolla pääkopassa, kun pohdin näitä asioita:)

      Halvalla ei saa hyvää, sen tietää vanha kansakin;)

      Poista
  4. Moi,
    tulee mieleen myös Mádara ja Origins (jälkimmäisestä hyviä kokemuksia). Sitten on vielä Ren, joka on nimensä mukaisesti puhdasta ja simppeliä, mutten ole ihan varma, onko täysluomua kuitenkaan...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo Mádara kiinnostaa ja Origins ja aika moni muukin. Stockalla on nykyään aika kattava valimoima tämän genren tuotteita. Kun vaan tietäisi mihin uskoa, mihin ei...

      Mitä tuotteita sulla on Origins:ltä ollut?

      Poista
    2. Nyt käytössä putsari (joku hedelmähappohässäkkä), 10 min. rescue mask epäpuhtaalle iholle sekä näppylävoide (on niin pienessä putelissa, että kätevä ottaa matkoille). Vuosien varrella ollut muitakin, ja ainoa pettymys on ollut dödö, joka petti välittömästi (tulen ihan perus-Rexonalla toimeen, eli en ole kamalan vaativa kuitenkaan).

      Poista
    3. Ok, kiitti vinkistä. Käyn joku päivä ihmettelemässä:)

      Poista
  5. Mádaralla on hyvä tarina ja hyvännäköiset pullot. Meillä on ollut joku merkin vauvashampoo, joka oli minusta hyvä, mutta sinä et ole oikein sen kohderyhmää. Muu kosmetiikka on testaamatta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Miten niin en ole kohderyhmää, olen kuitenkin aika nuorekas:)

      Tuo Mádara kiinnostaisi kovasti, pitää vähän käydä tutkimassa tarjontaa.

      Poista
  6. Madara on ok, mutta myös ainakin Kickseissä myynnissä oleva Estelle & Thild on ihan hyvä luonnonkosmetiikkasarja sekin, ruotsalainen, joten läheltä tulevat nämäkin tuotteet.

    VastaaPoista
  7. Estelle & Thild on ruotsalainen merkki ja valmistetaan Suomessa, jos en aivan väärin muista lukeneeni. :)

    VastaaPoista