sunnuntai 11. marraskuuta 2012

Samsung Galaxy?



Inkan pitäisi saada uusi puhelin. Toivoi jo viime vuonna Samsung Galaxya, mutta silloin sanoin, että katsotaan ensi vuonna. Nyt on se ensi vuosi ja mun aika lunastaa lupaukset.

Ongelma on se, että mä en tunne yhtään Samsungin puhelimia. Inkan toiveissa on Galaxy S II. Onkohan se sitten hyvä? Markkinoilla on näköjään jo S III, joka mun logiikan mukaan on kehittyneempi versio S II :sta, eiks vaan? Ja sitten on vino pino muitakin Galaxy -malleja, mutta ei enää kärsivällisyys riittänyt niiden vertailuun.

Toki luotan tyttäreni arvioon, mutta silti haluaisin kokemuksia kyseisestä kapineesta. Ja ehdotuksia mallista, onko tuo SII ihan kuranttia tavaraa edelleen? Mulla ei siis missään tapauksessa ole hinkua ostaa yli 200 euroa kalliimpaa S III:sta, mutta ei myöskään nappaa ostaa vuoden päästä taas jotain uutta vempainta vain sen takia, että edellisestä on aika ihan ajanut ohi.

Eli kokemuksia Galaxysta kaipailisin ja vinkkejä muutenkin, kiitos kaunis.

27 kommenttia:

  1. Idalla on joku reilun satasen Galaxy, hyvin pelittää mutta mulla ei ole kärsivällisyyttä eikä mielenkiintoa perehtyä siihen (eikä siis edes halua, mikä puheloin se on..) kun olen sinut vain Applen kanssa. Eli musta ei ole mitään apua. Mutta siis hyvin on Samsung toiminut ja olen ymmärtänyt että ovat hyviä vehkeitä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, meilläkin ollut vain Noksua ja Omppua joten mulla ei ole mitään käsitystä noista Samsungin malleista. Ja mäkin olen käsittänyt, että ovat hyviä kapineita.

      Poista
  2. Samsung Galaxyt on ihan jees, hyvä hinta-laatusuhde!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, näin olen kuullut. Nyt vaan arvon sitä mallia, S II:n ominaisuudet siis vähintään, tosin ei tuo teini varmaan upgreidausta paheksu :))

      Poista
  3. Meidän Neiti 9veellä on myös toi S II ja hyvä luuri tuntuu olevan, vaikka en sitä kyllä itse osaa yhtään käyttää:) Meillä aikuisilla vain Nokiaa ja mies on monesti kehunut tuota Neidin puhelinta, siinä on kuulemma monta sellaista ominaisuutta, mitä muissa ei ole (tai ehkä peliä..)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en ole kuullut noista Samsungeista oikeastaan mitään pahaa, päinvastoin. Mulle tuo merkki on vaan niin vieras, etten oikein osaa sanoa juuta enkä jaata. Hyvä, että toimii:)

      Poista
  4. Ihan ehdottomasti kelpo puhelin! 15 vuotta olin sitä mieltä,että ainoa oikea puhelin on Nokia,kunnes sitten duunipuhelimiksi tuli omput ja sillä mentiin jonkun aikaa jatkuvassa huoltokierteessä,kunnes levisi lopulta koko paska. Testailin työnantajan pyynnöstä ja luvalla muutamia puhelimia ja tuo Galaxy SII oli jotain ihan mieletöntä siihen ompunräähkään verrattuna! Kosketusnäyttö on niin taivaallisen hyvä ja muutenkin toimii kuin junan vessa.

    On ehkä paikallaan mainita,että kuuluin niihin skeptisiin,joiden mielestä samsung on kelvollinen korkeintaan siihen tarkoitukseen,että sillä voi tarvittaessa heittää naapuria.

    Silloin kun SII. sain,ei ollut vielä kehittyneempiä versioita,joten en osaa muusta kertoa. Tai sen verran osaan,että meidän vajaa 5v ja 8v pikkulikoilla on sellaiset jotkut pienet pinkit Samsungin kosketusnäytölliset puhelimet ja kyllä nekin lasten käytössä toimii. Aika hitaasti tosin pelit latautuu ja vähän on jotenkin kökkö tuntuma näytössä. Noihin lasten puhelimiin verrattuna SII on ihan unelma.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, tämä vahvistaa mun käsitystä. Nyt arvon kakkosen ja kolmosen välillä.

      Poista
  5. Miehellä myös joku semmonen hienompi Galaxy ja tykkää siitä kovasti. Kamera on siinä ihan huippu.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuosta kamerasta Inkakin puhui, on kuulemma hyvä. Samoin kosketusnäyttö kuulemma toimii moitteetta.

      Poista
  6. Puhelimista en valitettavasti osaa mitään sanoa, mutta eikös Lumioiden pitäisi olla se ykkösvaihtoehto nykyään ;) Vaikkei niitä enää suomalaisiksi voikaan sanoa, niin kyllähän Nokia edelleen työllistää roiman joukon porukkaa täällä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, totta tuokin. Olin pitkään sitä mieltä, että niin kauan kuin Nokian pääkonttori on Suomessa, ostan vain Nokian puhelimia. Viime vuonna yhtiö ei kantanut senttiäkään yhteisöveroa Suomeen, joten mullakin on lupa muuttaa mieltäni. Varmasti tappiollisuuteen on syynsä, mutta Elop ja kumppanit voivat pohtia ihan keskenään miten tästä eteenpäin.

      Ehkä olen luopio, mutta tahdon toimivan puhelimen.

      Poista
  7. Ei muuten Lumiaa, ei vaikka työllistäisiki pienen joukon aasialaisia. Kolmas Lumia menossa ja vieläkin ongelmia - valitan, mutta en suosittele :(

    Laura V

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No just tätä mä tarkoitin. Ei ole munkaan kokemukset ekan polven Lumiasta kovin kummoinen. Kaksi kuukautta jaksoin sitä katella ja sen jälkeen heitin sillä vesilintuja (jotkut heittelee naapureitaan, mutta ihan niin brutaali en ole:))


      Surullista, oikeasti.

      Muistan eräänkin reissun 90-luvun loppupuolelta, kun ajettiin erään pienen sveitsiläisen kylän bensiksen pihaan (Suomen kilvissä olevalla autolla). Ympärille kerääntyi joukko ranskankielisiä seniorikansalaisia, jotka keskenään keskustelivat kovasti, olimme selvästi jonkin sortin nähtävyys. Kielitaitoisin heistä sai sitten kakistettua asiansa "Aah, Finland. Nokia and very rich people" :)

      Poista
    2. Tosin olen kuullut, että tuossa uusimmassa mallistossa oleva WP8 olisi erittäinkin toimiva käyttöjärjestelmä, ja kyllähän Nokian materiaaliosaaminen on ihan hyvää, eli luurit itsessään ovat kestäviä (ja viellä hyvännäköisiäkin).

      Poista
    3. Joo, en mä Nokiaa ihan toivottamana pidä ja toivon, että se lähtee uuteen nousuun:)

      Poista
  8. Katsotaan ensi vuonna ei ole sama kuin ostetaan ensi vuonna. Nimim. Liian usein lauseen kuullut ja ilman jäänyt.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :) Voi sua. Mun ei on ei ja mun katotaan myöhemmin on saat myöhemmin.

      Poista
  9. Meillä on ollut kaksi Samsung Nexus S:ää, kaksi Samsung S2:sta ja yksi Galaxy Note. Näistä on hajonnut 1 Samsung Nexus S, yksi Samsung S2 ja Galaxy Note. :S Kaikissa softavika. Lisäksi Samsungeissa tuntuu olevan aika paljon bugeja, esim. ei pysty vastaamaan välillä puhelimeen, puhelin "jäätyy", näyttää olevan verkossa, mutta kun yrittää soittaa jollekin, paljastuu, ettei olekaan.

    Android-puhelimista HTC:stä meillä on paremmat kokemukset, joten suosittelisin enemmin HTC:tä kuin Samsungia. HTC:llä ja Samsungilla on molemmilla oma versionsa Androidista, ehkä se HTC:n versio on hieman paremmin testattu. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Okei, ensimmäinen negatiivinen kokemus. Mulla tuota jäätymistä on tapahtunut kahden viimeisimmän Nokian kanssa ja niissä on kuitenkin eri softa. Kai.

      Inkan puheista olen käsittänyt, että noissa Galaxyissa on nimenomaan Android, eikö vaan? Mutta onko se Samsungin androidin kehitys jäänyt siihen kakkoseen vai onko kolmosessa kehittyneempi versio?

      En muuten itsekään ymmärtänyt mitä kysyin...

      Poista
    2. Juu, HTC:ssä ja Galaxyissa on Android, molemmilla valmistajilla oma versionsa siitä. Nexus S on ns. Google phone, siinä on "perus"-Android. Tulee ekana uusimmat päivitykset.

      Poista
  10. Olen käyttänyt S2:ta nyt 1,5 vuotta. Se ei ole hajonnut, ei jäätynyt eikä muutenkaan temppuillut. Akku täytyy ladata liki päivittäin, mutta se lienee tyypillistä nykyään muillekin puhelimille. Kosketusnäyttö toimii, kuten mainitsit, moitteettomasti. Kameralla olen ottanut mielestäni ihan hyviä kuvia. Kuvien laatu on ollut enemmän kuvaajasta kuin kamerasta kiinni. Eräs ulkomailla asuva kaveri ihmetteli, miten hieno kamera minulla oikein on, kun lähetin hänelle pari kuvaa. Hän oli ihmeissään, kun kerroin, että näppäsin kuvat vain nopeasti kännykällä, ei minulla mitään erillistä kameraa ollut. En kuitenkaan ole käyttänyt muita älypuhelimia niin paljoa, että pystyisin vertailemaan, mutta tuo puhelin on ollut riittävä niihin tarpeisiin, mihin olen sitä halunnut käyttää.

    VastaaPoista
  11. Minulla on ollut Samsung Galaxy S2 pian 2 vuotta ja kovin olen siihen tyytyväinen. Ennen sitä oli koekäytössä halpa pienempi Galaxy, kun halusin testata, miten Nokian puhelinten jälkeen tähän Android -maailmaan tottuu. Tottui helposti. Työpuhelimena mulla on vielä pakosta Nokia - saman hintaluokan puhelin kuin tää S2, mutta ominaisuudet on kyllä tosi paljon heikommat kuin Samsungissa - esim. kosketusnäyttö ei alkuunkaan kestä vertailua. Lisäksi Nokian kännyssä tuntuvat päivitykset tökkivän koko ajan - heti on sähköposti jumissa - tai koko puhelin. Nyt tuntuu, että myös työnantajani on valmis vaihdokseen - heti kun sopimukset sen sallii. Kipinkapin tahtoo tämä leidi silloin Samsungin - ja varmaan sitten sen uuden version. Mutta omassa käytössä kelpaa tämä S2 vielä pitkään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuon kosketusnäytön suhteen Samsung on kuulemma parempi. Ostan tuon Samsungin Inkalle, mutta pidän itselleni option uuteen Noksuun, tiedä mitä helmiä sieltä on tulossa;)

      Poista
  12. Viimeisten vuosien aikana olen kaynyt lapi HTC:n, Samsung Galaxy I, II ja nyt pari viikkoa Galaxy III. Suurempi ero varmasti on I ja II valilla kuin II ja III. Naytto on vahan isompi tuossa IIIssa ja akku kestaa ehka vahan pidempaan mutta eipa siina mitaan tuntuvaa eroa ole II:n, I sentaan tuntuu jo aika vanhan aikaiselta ja kamerakin siina on aika heikko. III:n siirryin vain koska mies osti itsellee Samsung Note IIn ja tuo puhelin "jai vapaaksi", II olisi riittanyt minulle vallan mainiosti.

    Pitkaan olin sita mielta etta vain Nokiaa minulle, kiitos. Kunnes erehdyin HTCn ostamaan, ei tultu toimeen yhtaan enka siita kayttanyt oikeastaan mitaan alypuhelin ominaisuuksia tai gps:aa ym. Samsungin Galaxyt on niin intuitiivisia ja niin ihanan helppoja ja toimivia! Suosittelen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti tästä suosittelusta:)

      Ehkä se kakkonen sitten riittää, jos niissä ei tuon enempää eroa ole. (Ja äiti voi ostaa säästyneillä rahoilla jotain itselleen:)

      Poista