torstai 8. marraskuuta 2012

Kiitos DNA, tuli taas ihan helvetin hyvä mieli.

DNA se osaa, voi hemmetti, että ottaa päähän.

Meillä on iät ajat ollut kaikki mahdolliset maksulliset kanavat, joilta voi kuvitella näkevänsä futista tai lätkää. Muun muassa Welho M -kanavapaketti ja siihen liitettynä URHOtv. DNA on veloittanut meiltä M -kanavapaketin hinnan 29,95 euroa plus UrhoTV:n 2,90 euroa eli siis pelkästään näistä  kanavista kuukausittain 32,85 euroa.

Kävin tänään päivittämässä tv:n maksukortin ja asiakaspalvelussa minulle selvisi, että Welho M kanavapakettiin sisältyy nykyään myös UrhoTV eli mitään ylimääräistä maksua ei Urhosta tulisi periä. Sen lisäksi tuon M -kanavapaketin hinta on laskenut 19,90 euroon kuukaudessa viime vuoden marraskuusta alkaen.

Onko DNA informoinut asiakkaitaan tästä? Ei tietenkään. Saati, että olisi tullut mieleenkään "viran puolesta" alentaa asiakkailtaan veloittamiaan hintoja. Olen siis maksanut joka kuukausi DNA:lle 12,90 ylimääräistä. Just for fun. Perkele.

Ja sitten se asiakaspalvelun kolli vielä kehtasi kysellä, olisiko minulla tarvetta muille heidän palveluilleen?  Joo, tottakai. Mitäs muita ylihinnoiteltuja palveluita sä haluaisit mulle myydä.

"Kuules nyt kaveri, mietipä oikein tarkkaan, kiinnostaako mua maksaa teille latiakaan enempää kaiken tämän kusetuksen jälkeen?"



20 kommenttia:

  1. Kai sinä vaadit hyvityksiä DNA:lta, joko rahaa tilille tai ilmaisiakuukausia?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Laitoin jo tulikivenkatkuisen hyvityslaskuvaatimuksen vetämään.
      DNA:n tuntien tuskin edes vastaavat mulle.

      Pitää lukea vähän sopimustekstejä, mutta nyt vituttaa niin paljon ettei järki juokse.

      Poista
  2. no on,tosi reilua. kyllä tässä olisi kuluttajasuojaviranomaisen paikka..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, todella reilua. Ja tuskin meidän huusholli ainoa laatuaan on, eiköhän tämä ole laajempi ongelma. Ja voisin kuvitella, että kuluttajansuojaan on aiheesta otettu aiemminkin yhteyttä. Niin otan minäkin, mulla on jo numero tallennettuna;)

      Poista
  3. Jumalavita. Nyt kunnon mekkala pystyyn ja vaadit ne vuoden aikana ylimääräisenä maksamasi rahat takaisin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, onneksi mä olen työn puolesta melko guru laatimaan kaikennäköisiä kirjelmiä.

      Olin taas aika edukseni siellä DNA:n myymälässä:)

      Poista
  4. NO onpahan reilua, nyt vaan kirjelmät ja valitukset vetämään. Törkeää vedätystä

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja erittäin tyypillistä, en ollut kovinkaan yllättynyt tästä toimintatavasta, mutta sitäkin kyrsiintyneempi.

      Operaattoreilla on kova kilpailu asiakkaista, mutta ei tällä toimintatavalla ainakaan lisää asiakkaita saa.

      Mä olisin ihan hyvin voinut siirtää meidän perheen neljä yksityisliittymää DNA:lle ja niistä laskutuksista olisi yhtiö saanut kuukaudessa laskutettua enemmän kuin tästä vuoden vedätyksestä. Mutta ei, mieluummin kannattaa kokeilla kuinka pitkään voi asiakkaita kusettaa...

      Poista
  5. Vähän samantyyppistä taustalla...mutta maksettuani laskun, olen kuulemma hyväksynyt sen (eli ei hyvityksiä jälkikäteen) ja nauhoitettuja puheluja ei kuunnella ihan vaan huvin vuoksi, vaikka totuus sovituista asioista niistä selviäisikin (tai juuri siksi). En voi kyllä suositella kyseistä puljua kenellekään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Just, kuinka ollakaan en ole tästäkään yllättynyt. Enkä usko saavani sieltä latiakaan, piirrän rastin permanent tussilla seinään, jos edes ottavat yhteyttä.

      Kaikista eniten vituttaa se, että en edes voi vaihtaa palveluntarjoajaa.

      Kuluttajaviraston sivuilla on kaikenlaisia blanketteja ihan vaan operaattoreita varten, sekin kertoo jo aika paljon. Puhumattakaan siitä kuinka valitettavan hyvin edustettuina DNA (ja muutkin operaattorit) ovat markkinaoikeuden päätöksissä. Siellä ei ole yhtä eikä kahta sopimatonta menettelyä elinkeinotoiminnassa (ei nyt tähän liity, mutta kertoo aika paljon näiden toimintatavoista).

      En suosittele minäkään.

      Poista
  6. Juuri voitin yli puolen vuoden taistelun DNA:n kanssa, periksi en antanut V*§#¤U!!

    En ole ikinä milloinkaan asioinut vastaavanlaisen putiikin kanssa, asiakaspalvelu taitaa siellä olla täysin tuntematon käsite! En sorru heidän tuotteisiinsa enää ikinä JA muistan kertoa huonosta kokemuksesta IHAN KAIKILLE :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä! Sinnikkyys palkitaan:)

      Haluatko kertoa enemmän speksejä?

      Poista
  7. No niin, kuulostaa reilulle :/!! GRRRRRRRR!! Toivottavasti jaksat valitusrumbaa, mulla menee yleensä hermo ja luovutan. Hyvä että ainakin jaoit asian täällä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, ihan käsittämättömän syvältä tuon lafkan toiminta.

      Toivottavasti tästä on hyötyä jollekin.

      Poista
  8. Minulla myös sellainen kokemus DNA:sta että kun nykyinen, määräaikainen sopimus loppuu vaihtuu operaattori lennosta! Liittymään myytiin mobiililaajakaista -50% tarjouksella, kas kummaa kun laskuun kuitenkin oli merkitty huomattavasti pienempi alennus kunnes tajusin asiasta reklamoida. Hyvittivät sentään jälkikäteen erotuksen. Kaiken huippu oli se, että muutimme puolisen vuotta sitten ja tein asianmukaisen osoitteenmuutoksen. Hetken laskut tulivat oikeaan osoitteeseen, siirtyäkseen jälleen ilman eri ilmoituksta vanhaan osoitteeseen pari kk sitten! Onneksi olen tehnyt Itellan kanssa sopimuksen postin käännöstä, muutoin olisi DNA:lta alkanut seuraavaksi tulla tod. näk. karhukirjeitä! Tulikivenkatkuiseen palautteeseen ei ole kas kummaa vastattu mitään... :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näitä kokemuksia löytyy :(

      Teitkö reklamaation kirjallisesti Lahteen, vai miten reklamoit?

      Poista
    2. Kävin reklamoimassa DNA:n liikkeessä joka ei sinänsä riittänyt vaan vaati vielä soiton asiakaspalveluun... Liikkeessä solmitusta sopimuksesta näkivät että alennuksen olisi todellakin pitänyt olla 50% ja sen että sitä se ei ollut käytännössä ollut...

      Poista
    3. Mulla ei taida enää olla mitään asiaa sinne liikkeeseen. Olen melko varma, että soittavat vartijat paikalle saman tien;))

      Sähköisesti jo reklamoin, siihen tuli se automaattinen diipadaapaa vastaus. Tuskin muuta tuleekaan.

      Laitan kirjeen saantitodistuksella menemään.

      Poista
  9. Siippa osti kesällä älypuhelimen vanhan perusluurin sijaan. Mentiin DNA:n liikkeeseen, jonotellessa katsottiin valmiiksi puhelin+liittymätarjous. Tarjous olikin kuitenkin vain uusille asiakkaille, ei uskollisesti maksaneille vanhoille... Totesin Siipan puolesta "Ai jaa, no sittenhän tää vanha liittymä irtisanotaan ja mennään kilpailijalle". Niin tehtiinkin. Sen jälkeen soitti DNA:lta joku myyjä, joka itski ettei pitäisi lähteä, mutta ei kuitenkaan voinut tarjota niin hyvää hintaa kuin uusille asiakkaille.

    Oli tainnut DNA:lta unohtua, että menetetyn asiakkaan takaisin saaminen maksaa n. 25 kertaa enemmän kuin nykyisen pitämine...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. DNA:n toiminta on ihan käsittämätöntä. Mitä enemmän olen asiasta tuttujen kanssa puhunut, sitä käsittämättömämmäksi firman toiminta on ilmennyt.

      Sain niin käsittämättömän palautteen reklamaatiostani, etten voi vieläkään ymmärtää. No, tekeepähän kilpailun helpommaksi muille operaattoreille.

      Oikeasti ihmettelen johdon strategiaa, katsoin johtoryhmän kokoonpanonkin, kun ajattelin, että siellä on jotain seniilejä vanhan kansan gubbeja, mutta ei... Ihan parhaassa työiässä olevia ihmisiä näytti olevan. Onnea heille valitsemallaan tiellä.

      Poista